اخبار بازی

اپلیکیشن رونمایی از Abandoned یک فاجعه بوده است

پس از مجموعه‌ای از اشتباهات بازاریابی که توسط جامعه‌ی بازی‌بازانی که تحت تاثیر تئوری‌های بازی قرار گرفته بودند، بزرگ‌نمایی شده بود، حسن کهرمان (Hasan Kahraman)، خالق بازی Abandoned، “اپلیکیشن تریلر” منتشر شده برای بازی را “یک فاجعه‌ی واقعاً بزرگ” نامید.

طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت NME، کهرمان به بررسی این اپ پرداخت، اپلیکیشنی که به بینندگان اجازه می‌دهد گیم‌پلی بازی را با موتور گرافیکی پلی‌استیشن ۵ ببینند. با این حال، مجموعه‌ای از تاخیرها و  نشان ندادن جزئیات جدید در این اپ، باعث ناامیدی بسیاری از بازی‌بازانی که کنجکاو بودند که این بازی واقعاً چیست، شده است. بسیاری به اشتباه متقاعد شده بودند که Abandoned یک بازی جدید از سری Silent Hill جدید یا یک پروژه‌ی مربوط به کوجیما است.

کهرمان می‌گوید که این تاخیرهای متعدد و انتشار احتمالی چیزی بیشتر از یک تریلر که قبلاً در اوایل هفته نشان داده شده بود، با قصد خوبی انجام شده است. او در این باره گفت:

اساساً، ما مجبور بودیم برخی از تصاویر تیزر ابتدایی را حذف کنیم و من می‌دانستم که این ایده‌ی خوبی نیست که از همان ویدیویی که در توییتر قرار داده‌ایم استفاده کنیم؛ زیرا آن ویدیو تنها چهار ثانیه است و چیز قابل توجهی را ارائه نمی‌دهد، اما ما باید این کار را انجام می‌دادیم؛ چون مردم می‌خواستند حداقل یک به‌روزرسانی داشته باشند. بنابراین اولویت اول ما این بود که فقط ابتدا یک به‌روزرسانی را تهیه کنیم و بعد محتوای بیشتری را اضافه خواهیم کرد.

کهرمان

او اضافه کرد که مشکلات موتور گرافیکی باعث تاخیر در به‌روزرسانی شد و تقریبا همه چیز از همان نقطه واقعاً از کنترل خارج شد. وی افزود:

راه اندازی این برنامه به خوبی انجام نشد، اما قطعاً در زمان مناسب محتوای بیشتری را به آن اضافه می‌کنیم تا مردم آن را مشاهده کنند.

کهرمان می‌گوید که یک تریلر سینمایی از بازی “خیلی زود” منتشر می‌شود و این تیم می‌خواهد آن را در رویداد Gamescom نشان دهد، اما پس از این همه تاخیر و مشکل، قول چیزی را نمی‌دهد. او می‌خواهد از ناامیدی‌های بیشتر جلوگیری کند؛ چرا که بازاریابی Abandoned تا به حال چند بار نتیجه‌ی معکوس داشته است.

به عنوان مثال، یک تصویر تیزر که شامل یک چهره‌ی مبهم با یک چشم بند بود، نظریه پردازان را متقاعد کرد که این بازی به سری Metal Gear مربوط است. اما NME تایید کرده است که این تصویر مربوط به هیچ یک از شخصیت‌های سری Metal Gear نیست و درواقع این عکس از شخصیت منفی بازی Abandoned و یک شخصیت اوریجینال و اصلی است.

NME همچنین گزارش داده که عنوان Abandoned هیچ ارتباطی با Silent Hill ،Metal Gear یا کوجیما ندارد، حقیقتی که تاکنون بارها گزارش شده و با این حال، بسیاری از علاقه‌مندان همچنان مأیوس نشده‌اند. همچنین به گفته‌ی کهرمان، Abandoned یک بازی ترسناک نیست.

اطلاعات بیشتری در آینده درباره‌ی Abandoned فاش می‌شود، اما در حال حاضر کهرمان می‌گوید که اعضای استودیو به طور جدی از توجه منفی و توطئه‌های اطراف بازی آسیب می‌بینند. او ادامه داد:

اعضای تیم بلو باکس (Blue Box) و همچنین فریلنسرهایی که با آنها کار می‌کنیم، در حال حاضر احساس راحتی نمی‌کنند. این که برخی به ما برچسب کلاهبردار بودن می‌زنند واقعا جالب نیست. به همین دلیل است که همکاران ما در حال حاضر برای نشان دادن چهره‌ی خود احساس راحتی نمی‌کنند یا حتی به طور عمومی اعلام نمی‌کنند که در ساخت بازی Abandoned مشارکت دارند.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های کهرمان چیست؟ آیا انتشار Abandoned پس از این حواشی و مشکلات متعدد موفقیت آمیز خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران واران گیم به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *