اخبار بازی

کارت‌های گرافیکی گیمینگ اینتل با برند Arc معرفی شدند

شرکت اینتل ساعاتی پیش اعلام کرد که نسل اول سخت‌افزار و نرم‌افزار گرافیکی جدید خود را با نام Alchemist و با برند تجاری Arc در زمستان سال جاری عرضه خواهد کرد.

بدین ترتیب و پس از مدت‌ها انتظار، در سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی گیمینگ مجزا از سوی غول تولید کننده‌ی پردازنده‌ها خواهیم بود. همچنین، در کنار کارت‌های گرافیکی مجزا، سری Arc شامل کارت‌های گرافیکی موبایلی برای نوت‌بوک‌ها نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که هم‌اکنون شرکت اینتل (Intel)دسته بندی خدمات گرافیکی خود را با نام Arc درون سایت خود راه‌اندازی کرده است و از طریق این بخش، می‌توان به چندین ویدیو که به صورت خلاصه عملکرد کارت‌های گرافیکی اینتل را تشریح و آزمایش می‌کنند دسترسی داشت.

نام تجاری جدید Arc به چندین نسل از پردازنده‌های گرافیکی مجزای شرکت اینتل برچسب خواهد شد. همچنین، نسل اول کارت‌های گرافیکی اینتل که پیش‌تر با نام رمزی “DG2” شناخته می‌شدند، Alchemist نام‌گذاری شد. در کنار تمامی کارت‌های گرافیکی شرکت اینتل، نسل اول کارت‌های گرافیکی گیمینگ قدرتمند اینتل، بر اساس معماری Xe-HPG اختصاصی اینتل طراحی شده است. از این مجموعه سری Xe-LP به کارت‌هایی با مصرف پایین، Xe-HPC به کارت‌های گرافیکی قدرتمند و Xe-HP به کارت‌های گرافیکی سرورها الصاق خواهند شد. لازم به ذکر است که نسل‌های بعدی کارت‌های گرافیک مجزای اینتل Battlemage ،Celestial و Druid نام خواهند داشت.

intel

البته، برنامه‌های اینتل در مورد سخت افزار کارت‌های گرافیکی سری Alchemist همچنان در هاله‌ای ابهام قرار دارد. با این حال، برخی از رسانه‌ها ادعا می‌کنند که این کارت‌های گرافیکی دارای قابلیت رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری و ویژگی Super Sampling با استفاده از هوش مصنوعی هستند. مورد دوم نشان دهنده‌ی نوعی مکانیزم هوش مصنوعی است که احتمالاً عملکردی نظیر DLSS و یا FSR خواهد داشت.

همچنین، جالب است بدانید که شرکت اینتل به تازگی آقای آنتون کاپلانیان (Anton Kaplanyan)، مهندس سابق شرکت انویدیا (Nvidia) که پیشگام ایده و پروژه‌ی فناوری DLSS بود را استخدام کرده است و احتمالاً قصد دارد تا سرمایه‌گذاری بلند مدتی روی این موضوع داشته باشد. البته، هر فناوری که در پردازنده‌های گرافیکی اینتل وجود خواهد داشت، بی‌تردید سال‌ها تحت توسعه و آزمایش بوده است. اما کاپلانیان به وضوح در حال کار در زمینه‌ای مشابه در شرکت اینتل است و اخیراً طی توییتی اعلام کرد که کارت‌های گرافیکی Alchemist با پشتیبانی کامل از DX12U، از جمله مِش شیدینگ و رهگیری پرتو عرضه خواهند شد. علاوه بر این، وی چنین اشاره کرد که تکنولوژی Supersampling این کارت‌ها به صورت جداگانه معرفی خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *