Returnal یکی از عناوین مورد علاقه کارگردان Hades در ۲۰۲۱ است

با عرضهی Hades بر روی کنسولهای ایکسباکس و پلیاستیشن، حالا بازیبازان بیشتری میتوانند اثر روگلایک تحسین شدهی سوپرجاینت گیمز (Supergiant Games) را تجربه کنند. همانطور که میدانید، داستانگویی جذاب یکی از دلایل محبوبیت بالای Hades است. امسال شاهد یک بازی روگلایک دیگر نیز بودیم که همانند Hades بر روی داستانگویی تمرکز داشت. Returnal، جدیدترین بازی هاوسمارک (Housemarque)، یکی از عناوین تحسین شدهی امسال محسوب میشود. حال شاید جالب باشد بدانید که مدیر نوآوری Hades نیز یکی از طرفداران Returnal است.
گرگ کسوین (Greg Kasavin) در بخشی از مصاحبهی اخیر خود با وبسایت ComingSoon در مورد بازی روگلایک هاوسمارک صحبت کرد. اگرچه کسوین هنوز Returnal را به پایان نرسانده، اما ظاهراً این عنوان یکی بازیهای مورد علاقهی این توسعهدهنده در سال جاری است.
Returnal یکی از بازیهای مورد علاقهی من در سال جاری است. من هنوز بازی را به اتمام نرساندهام، اما تا حالا دهها ساعت آن را بازی کردهام. من مدت زیادی به تجربهی آن پرداختهام. هاوسمارک یک استودیوی بسیار با حال است. من سالهاست که بازیهای آنها را دنبال میکنم.
در ادامه، کسوین به شباهتها و تفاوتهای بین Returnal و Hades اشاره کرد و در مورد نحوهی طراحی هر دو بازی توضیحاتی را ارائه داد:
به غیر از ساختار روگلایک و برخی ایدههای داستانی بلند پروازانه، Returnal و Hades با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند؛ مخصوصاً از نظر نقطهی دید اکشن. هاوسمارک نقطهی دیدی که از مبارزات آرکید با سبک bullet hell داشت و در عناوین قبلی خود از آن استفاده کرده بود را در یک ساختار روگلایک ارائه داد.
ما هم عمداً برخی از عناصر گیمپلی هک اند اسلش Bastion که در گذشته بر روی آن کار کرده بودیم را بازگرداندیم و در یک ساختار روگلایک قرار دادیم.
کسوین در طی صحبتهای خود از بازیهای تحسین شدهی Dead Cells و Slay the Spire نیز نام برد؛ دو عنوانی که تجربههای متفاوت و منحصر به فردی را در ژانر روگلایگ ارائه میدهند. البته مدیر نوآوری Hades دوباره در مورد بازی خود و Returnal صحبت کرد و توضیح داد که این دو بازی از ژانر روگلایک برای داستانگویی نیز استفاده میکنند.
زمانی که شما یک بازی میسازید، تلاش میکنید تا بازی شما بهترین عنوان در نوع خود و یا به نوعی منحصر به فرد باشد. برخلاف تعداد زیاد عناوین روگلایک، ما حس کردیم که هنوز جای زیادی برای پیشرفت و جلو بردن این ژانر وجود دارد. ما میخواستیم از این ساختار به عنوان یک درون مایه برای روایت یک داستان استفاده کرده و به یک سناریو فکر کنیم که در آن، یک شخص به طور مداوم کشته و سپس زنده شود. Returnal نیز به همین سوال اشاره کرده و به آن میپردازد.
بازی Returnal هماکنون بر روی کنسول پلیاستیشن ۵ در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی ویدیویی این عنوان را از این نشانی تماشا کنید.