استراتژی سونی درباره عناوین انحصاری را کپی نمیکنیم
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکسباکس شرکت مایکروسافت، به تازگی در مورد چگونگی چرخش استراتژی این پلتفرم حول محور اصالت عناوین خود صحبت کرده است.
اسپنسر اخیرا طی مصاحبهای با وبسایت Gamesradar، دربارهی آیندهی سرویس ایکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) در سایر پلتفرمها و موارد دیگری از جمله استراتژی خود برای عناوین انحصاری ایکسباکس صحبت کرد. در طول مصاحبه، او نشان داد که این شرکت به دنبال تقلید استراتژیهای موفق رقبا نیست.
رییس ایکسباکس با احترام به سایر شرکتها مانند سونی و نینتندو صحبت خود را شروع کرد و در مورد روش کار و رویکرد تیم ایکسباکس به سخنان خود ادامه داد. او دربارهی خلاقیت که بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی آنهاست صحبت کرد، که مطمئناً با افزایش استودیوهای خلاق زیر نظر ایکسباکس، در حال حاضر واقعا به حد بالایی رسیده است. او دربارهی استراتژیهای ایکسباکس گفت:
استراتژی ما این نیست که شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات به من میگویند “نسخهی شما از این یا آن بازی کجاست؟” من مدتهاست که در این صنعت هستم، برای سازندگان در همهی پلتفرمها احترام زیادی قائلم و بسیاری از آنها را میشناسم، اما این که ما کاری متفاوت از آنچه پلتفرمهای دیگر انجام میدهند را انجام دهیم، واقعا خوب است. ما در تلاش برای ایجاد یک نسخهی سبز از پلتفرم آبی یا قرمز شرکتهای دیگر نیستیم. در واقع تقلید کردن، خلاقیتی نیست که خواهان مشاهدهی آن در صنعت بازیهای ویدیویی هستیم.
همانطور که میدانید، ایکسباکس در حال حاضر از استودیوهای زیادی برخوردار است که تقریباً هر کدام از آنها در کار خود استاد هستند، برای مثال استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) با شوترهای اول شخص یا کوالیشن (The Coalition) با شوترهای سوم شخص و موارد مشابه همگی تحت نظر ایکسباکس کار میکنند. به نظر میرسد خشکسالی عناوین انحصاری مایکروسافت به زودی پایان مییابد و تصمیم اسپنسر در قبال آزادی بیشتر استودیوهای خود برای ساخت بازیهای موردنظر، مطمئناً یک حرکت عالی است.
نظر شما دربارهی صحبتهای فیل اسپنسر چیست؟ آیا ایکسباکس در این نسل با رویکرد متفاوت و سرویس مقرون به صرفهی خود قادر به شکست رقبا خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران واران گیم به اشتراک بگذارید.