سونی رسما سرویس انیمه کرانچیرول را به خدمت گرفت

سرانجام سونی خرید سرویس انیمهی کرانچیرول (Crunchyroll) را پس از شایعات متعدد، به طور رسمی تایید کرد.
با توجه به اینکه این توافق در اوایل سال جاری تحت بررسی وزارت دادگستری ایالات متحده بوده است، بحث بر سر این بود که آیا سونی بلاخره خرید سرویس کرانچیرول را تکمیل میکند یا خیر. حالا این خرید که اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام شده بود، تقریبا ۹ ماه بعد از اعلام اولیه، به طور رسمی توسط غول ژاپنی تکنولوژی تایید شده است. کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر عامل سونی، دربارهی این خرید گفت:
ما بسیار مفتخریم و از ورود کرانچیرول به گروه استودیوها و سرویسهای سونی استقبال میکنیم. انیمه یک رسانهی سریعا در حال رشد است که در مخاطبین سراسر جهان جذابیت و انگیزه ایجاد میکند. همتراز شدن کرانچیرول و فانیمیشن (Funimation) ما را قادر میسازد تا به سازندگان و طرفداران که قلب تپندهی انیمه هستند، نزدیکتر شویم. ما به دنبال ارائهی سرگرمیهای برجستهتری که جهان را از طریق انیمه پر از احساس می کنند، هستیم.
در واقع، سونی در حال حاضر صاحب هر دو سرویس کرانچیرول و فانیمیشن است، که به همین دلیل این معامله تحت نظارت قرار گرفته بود. این ترس وجود داشت که سونی بازار انیمهها را در انحصار خود قرار دهد، اما تونی وینسیکوئرا (Tony Vinciquerra) ،مدیرعامل سونی پیکچرز (Sony Pictures)، فکر میکند که این معامله برای همهی افراد درگیر صنعت انیمه منطقی است. وینسیکوئرا در این باره اظهار کرد:
با کرانچیرول و فانیمیشن، ما به ارائهی بهترین تجربهی انیمه برای طرفداران متعد هستیم و قصد داریم فرصتی منحصر به فرد را به شرکای مهم، ناشران و خالقان فوق العاده مستعد عرضه کنیم تا همچنان قادر به نمایش محتوای خلاقانهی خود به مخاطبان در سراسر جهان باشند.
از نظر سونی، این معاملهی ۱.۱۷۵ میلیارد دلاری برای اتحاد و متعاقباً تقویت مشاغل مربوط به انیمهی این شرکت است، اما دیدن چگونگی مدیریت این سرویسهای انیمه توسط سونی، جالب توجه خواهد بود.