کارگردان Deathloop: توسعه نسخه نسل ۸، مراحل و طراحی بازی را به شدت محدود میکرد
کارگردان بازی Deathloop از علت اهمیت استفاده از سخت افزار نسل جدید، در جهت محدود نشدن امکانات و بلند پروازیهای تیم آرکین استودیوز (Arkane Studios) در طراحی این بازی سخن گفت.
گرچه روند توسعهی Deathloop با موانع کوچکی مواجه شده بود، اما تنها یک ماه دیگر تا عرضهی این بازی زمان باقی مانده است. Deathloop عنوانی است که شما در آن کنترل شخصیتی را به عهده دارید که در یک چرخه از زمان گیر افتاده و تنها راه فرار او به قتل رساندن عدهای، قبل از اتمام و شروع دوبارهی چرخه است.
تا به امروز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس قرار گرفته و مشخص شده است که هدف سازندگان، عرضهی انحصاری این بازی برای نسل نهم کنسولها بوده و همچنین تا مدت یک سال در انحصار پلیاستیشن ۵ خواهد بود. هماکنون کارگردان Deathloop، آقای دینگا باکابا (Dinga Bakaba) از علت در انحصار نسل ۹ بودن این بازی خبر میدهد.
دینگا باکابا در آخرین نسخه از مجلهی پلی (Play)، به طور مختصر از طراحی Deathloop صحبت کرد. با وجود اینکه باکابا حرفی از غیرممکن بودن توسعهی این بازی بر روی پلیاستیشن ۴ نزد، اما گفت که اگر تیم ما ایدهها و بلندپروازیهای پیاده شده در نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی را برای نسل قبل در نظر میگرفت، تاثیری که محدودیتهای نسل ۸ برای ما ایجاد میکردند منجر به تغییراتی از جمله دو بخشی کردن یکی از نقشههای بازی که در نسخهی فعلی Deathloop یکبخشی است و تغییراتی شبیه به این مورد میشد.
باکابا گفت:
به نظر من اگر مراحل ساخت این بازی را بر اساس قابلیتهای سختافزار نسل جدید پیش نمیرفتیم، به هیچ وجه نمیتوانستیم این سطح از بلندپروازی را در طراحی Deathloop حفظ کنیم. این موضوع که در پایان یک پروژه به اجبار به بهینهسازی آن پرداخته و فلان نقشه را به دو قسمت تقسیم کنی و به دنبال دلیل و توجیه برای دو بخشی بودن آن باشی، واقعا ناامید کننده است.
عنوان Deathloop در روز سهشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ (۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱) بر روی پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.