مدیرعامل تیک تو همچنان به سرویس گیم پس اعتقاد ندارد
اشتراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو (Take-Two) بار دیگر در مورد سرویس ایکسباکس گیم پس (Xbox Game Pass) اظهار نظر کرد و به نظر میرسد که او هنوز به موفقیت این سرویس باور ندارد.
زلنیک به دلیل نگرش منفی خود نسبت به سرویسهای اشتراکی مانند گیم پس مشهور است. او سال گذشته نگرش خود را نسبت به چنین سرویسهایی نشان داد و گنجاندن بازیها از روز عرضه در آنها را زیر سوال برد. حالا در جریان مصاحبهی اخیر با GameSpot او دوباره در مورد این موضوع اظهار نظر کرد:
دیدگاه ما بدون تغییر باقی مانده است. ما فکر میکنیم که یک سرویس اشتراکی میتواند برای عناوینی که قبلا عرضه شدهاند، منطقی باشد. اما برای عناوین جدید یا روز اول عرضه واقعاً منطقی نیست. برای اینکه هر مدل تجاری در صنعت بازی و سرگرمی معنا پیدا کند، باید هم برای سازندگان و هم برای مصرف کنندگان صنعت، مفید باشد.
با توجه به صحبتهای مدیر عامل تیک تو، او به طور واضح در حال بررسی امکان قرار دادن بازی های قدیمی یا جزئی خود در سرویس گیم پس و مشابه آن است. اما این طور که معلوم است، عناوین جدید در این سرویسها منتشر نمیشوند؛ زیرا توزیع بازیهای قدیمی سودآورتر است.
تصور میشود که این موضوع با نحوهی استفادهی مصرف کنندگان از سرگرمیهای دیجیتالی مرتبط است. به گفتهی زلنیک، آنچه در مورد فیلمها و برنامههای تلویزیونی منطقی به نظر میرسد، لزوما برای بازیهای ویدئویی راه حل مناسبی نیست. او در این باره ادامه داد:
مصرف کنندگان درگیر سرگرمیهای تعاملی الگوهای مصرف متفاوتی نسبت به سرگرمیهای خطی دارند. مصرف کنندگان سرگرمی خطی چیزی در حدود ۱۵۰ ساعت در ماه صرف سرگرمی خود میکنند که احتمالاً بیش از ۱۰۰ عنوان مختلف را شامل میشود. در مورد سرگرمیهای تعاملی، مصرف کنندگان حدود ۴۵ ساعت در ماه، که ممکن است شامل تجربهی یک، دو، سه یا چهار عنوان باشد، برای سرگرمی خود صرف میکنند. مطمئناً در سرگرمیهای تعاملی هرگز شاهد تجربهی ۱۰۰ عنوان توسط مصرف کننده در طول یک ماه نیستیم. بنابراین از دید انبوه مصرف کنندگان، مشخص نیست که یک سرویس اشتراکی واقعاً منطقی باشد.
این در حالیست که دیگر توسعه دهندگان نظر متفاوتی دارند و مایل هستند عناوین خود را در سرویسهایی مانند گیم پس قرار دهند. البته این احتمال وجود دارد که تیک تو روزی رویکرد خود را تغییر دهد. چنان که زلنیک اعتراف کرد که نمیخواهد این روش توزیع را به طور کامل کنار بگذارد. در آینده، این شرکت قرار است هر از گاهی از این سرویسها استفاده کرده و سودآوری این راه حل را آزمایش کند.